Γιάννενα: Μείωση 15% στα τιμολόγια ύδρευσης και έπεται συνέχεια

Μείωση στα τιμολόγια ύδρευσης σε τρεις δόσεις μέχρι το τέλος της θητείας της θα προσπαθήσει να πετύχει η δημοτική αρχή, προσπάθεια, όμως, που δε θα είναι εύκολη, καθώς εξαρτάται από τον βαθμό συνέπειας των πελατών της ΔΕΥΑΙ και από τα βήματα εκσυγχρονισμού της επιχείρησης.

Η πρώτη μείωση, η οποία είναι και η μόνη δεδομένη με τα έως τώρα δεδομένα, είναι αυτή που θα ισχύσει από Σεπτέμβριο, με τη διοίκηση της επιχείρησης να έχει ήδη αποφασίσει πως το νερό θα είναι πιο φθηνό κατά 15%. 

Η μείωση θα είναι οριζόντια και θα αφορά τόσο τον παλιό δήμο όσο και τις δημοτικές ενότητες, ωστόσο θα αφορά μόνο όσους είναι συνεπείς και αποπληρώνουν τους λογαριασμούς τους εντός της καθορισμένης προθεσμίας. 

Ουσιαστικά, δηλαδή, θα επιλεγεί ένα μοντέλο ανάλογα με αυτό που εφαρμόζει το τελευταίο διάστημα και η ΔΕΗ, επιβραβεύοντας τους συνεπείς πελάτες της.

Η μείωση αυτή δεν είναι σε συνάρτηση με την απόφαση που θα λάβουν τα διοικητικά δικαστήρια σε σχέση με το ύψος των μισθών των υπαλλήλων, κάτι που το προηγούμενο διάστημα είχε εμφανιστεί ως προϋπόθεση για να υπάρχει η δυνατότητα για φθηνότερο νερό.

Η δυνατότητα προέκυψε μετά την επικαιροποίηση των στοιχείων όσων δικαιούνταν μειωμένο τιμολόγιο λόγω κοινωνικών κριτηρίων, καθώς από μια λίστα 8.500 ατόμων του 2013-2014, έμειναν μόνο 1.050 περίπου. 

«Αν και υπάρχουν ακόμη κάποιες   νέες εγγραφές, λόγω του ότι ορισμένοι δεν είχαν ενημερωθεί, αυτοί που δικαιούνται το 50% της έκπτωσης δεν πρόκειται να είναι πάνω από 1.200. Μόνο από αυτή την κίνηση, είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε άμεσα σε μια μείωση της τιμής του νερού για όλους», τόνισε στον Η.Α. ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΙ Μάκης Χρυσοστόμου.

Ο επόμενος στόχος θα είναι να υπάρξει μία ακόμη μείωση της τάξης του 15% μέχρι το Πάσχα και έως το τέλος της θητείας της δημοτικής αρχής η μείωση να έχει φτάσει στο 45%. 

Παράλληλα, θα εξεταστεί ακόμη και η δυνατότητα να παρέχει η ΔΕΥΑΙ δωρεάν νερό σε κάποιους συμπολίτες, που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, κάτι που θα εξεταστεί σε συνεργασία με τις κοινωνικές υπηρεσίες και θα αποφασιστεί διαπαραταξιακά. «Το 45% είναι το ποσοστό μείωσης που θέλουμε και θα προσπαθήσουμε να φτάσουμε. 

Αλλά, στην παρούσα φάση μπορούμε να δεσμευτούμε μόνο για το 15%», κατέστησε σαφές ο κ. Χρυσοστόμου, εξηγώντας πως η δυνατότητα μιας πιο γενναίας μείωσης θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα η ΔΕΥΑΙ θα μπορέσει να γίνει «ηλεκτρονική».

Η «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ» ΔΕΥΑΙΣτόχος είναι να προκύψει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης των υδρομέτρων, που θα συνδυάζεται με ηλεκτρονικούς λογαριασμούς και ηλεκτρονικές πληρωμές, ώστε να προκύψει εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και μια πιο αξιόπιστη λειτουργία. 

Είναι κοινά παραδεκτό πως αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα της ΔΕΥΑΙ είναι η σχέση της με τους πελάτες της, καθώς είναι κάτι παραπάνω από συχνό το φαινόμενο λανθασμένων καταγραφών και χρεώσεων, που αναγκάζει τους πολίτες να μπαίνουν σε μια χρονοβόρα και επιβαρυντική διαδικασία παραπόνων και ενστάσεων.

Στις σκέψεις της διοίκησης της ΔΕΥΑΙ είναι να προχωρήσει πιλοτικά σε μία περιοχή στην τοποθέτηση ηλεκτρονικών υδρόμετρων, τα στοιχεία των οποίων θα φτάνουν με τη μέθοδο της τηλεμετρίας στα γραφεία της επιχείρησης. Πιθανότερες περιοχές για την πιλοτική εφαρμογή είναι το Νησί ή το Κάστρο, ωστόσο πρόκειται για αποφάσεις που θα ληφθούν το φθινόπωρο.

Αν και υπήρχε η σκέψη να προχωρήσει η ΔΕΥΑΙ σε μια μαζική παραγγελία ηλεκτρονικών υδρόμετρων, η ιδέα αυτή δεν προχώρησε, καθώς εκτιμήθηκε πως θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα για τον διαγωνισμό προμήθειας. 

Η ιδέα που προκρίνεται, είναι να ορίσει η ΔΕΑΥΙ τις προδιαγραφές και κάθε πελάτης να μπορεί να προμηθεύεται –πάντα προαιρετικά- το νέο υδρόμετρο. Το κόστος με το οποίο αρχικά θα επιβαρυνθεί (80-100 ευρώ), θα αφαιρείται στη συνέχεια από τον λογαριασμό, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα της επιπλέον έκπτωσης για όσους είναι συνεπείς.

Ο κ. Χρυσοστόμου εκτίμησε πως θα υπάρχει ανταπόκριση, καθώς προκύπτουν και άλλα πλεονεκτήματα, όπως, για παράδειγμα, ο άμεσος εντοπισμός αφανών διαρροών και η ενημέρωση του κατόχου του ρολογιού με ένα μήνυμα στο κινητό του.
Πηγή: agon.gr
Share on Google Plus

About konmpel

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου