Για τον αγωγό ως γνωστό έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας οι ΔΕΠΑ – Edison – Gazprom με σκοπό τη διερεύνηση της δυνατότητας διασύνδεσης με τον TurkStream. Ωστόσο, όπως προκύπτει από το κείμενο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η δομή του έχει αλλάξει με σκοπό να μπορεί να υποδεχτεί τον EastMed αλλά και να συνδεθεί και με τον IGB (Ελλάδα – Βουλγαρία).
Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ο αγωγός στο τμήμα της Ηπείρου θα έχει μήκος 147 χιλιομέτρων.
Οι περιοχές από όπου θα διέλθει είναι οι ακόλουθες:
Δήμος Ζαγορίου: Γρεβενίτι, Τρίστενο, Παναγιά, Μηλιωτάδες, Ποταμιά.
Δήμος Ιωαννιτών: Κρυόβρυση, Σπόθοι. Αμπελεία, Μαβίλης, Δρίσκος, Γερακάρι, Δαφνούλα, Πλάτανος, Καραδήμας, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Κυπαρίσσια.
Δήμος Δωδώνης: Ταξιάρχης, Σερβιανά, Μολυβαδιά, Επισκοπικό, Ζωοδόχος Πηγή, Κωστάνιανη, Μπέρκο, ΕΛευθεροχώρι, Κουμαριά, Ανθοχώρι, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Νικόλαος, Παλιούρη.
Δήμος Σουλίου: Πετούσι, Αγία Κυριακή, Ελευθεροχώρι, Αγία Μαύρα, Κεφαλόβρυσο, Γκρίκα, Ψάκα.
Δήμος Ηγουμενίτσας: Καρτέρι, Μαζαρακιά, Μεσοβούνι.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 98 σημεία: 8 με αυτοκινητόδρομους, 2 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 23 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 8 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 5 διασταυρώσεις με τοπικές οδούς, 45 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 7 μη ταξινομημένες οδούς.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 40 σημεία: 5 με αυτοκινητόδρομους, 1 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 7 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 2 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 2 με τοπικές οδούς, 17 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 6 μη ταξινομημένες οδούς.
Σημειώνεται ότι στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται να καταλήξει ώστε υποθαλάσσια να συνεχίσει προς το Οτράντο της Ιταλίας, θα κατασκευαστεί σταθμός συμπίεσης, ο οποίος αποτελεί μέρος της ΜΠΕ του υποθαλάσσιου τμήματος.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που τονίζονται στην μελέτη και για το οποίο είχε γίνει εκτενής συζήτηση στο παρελθόν είναι η σαφής αναφορά ότι μπορεί να τροφοδοτήσει με φυσικό αέριο περιοχές όπως η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος, με την προυπόθεση ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον της αγοράς και θα υλοποιηθεί το απαραίτητο δίκτυο υποδομών.
epiruspost
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου