Τι προβλέπει η μελέτη για την παραλίμνιο | Epirus World

Τι προβλέπει η μελέτη για την παραλίμνιο

Περιπάτους και ποδήλατα δίπλα στην λίμνη, ονειρεύεται η Δημοτική Αρχή, χωρίς όμως να έχει λύσει το βασικότερο πρόβλημα, αυτό του ιδιοκτησιακού τόσο στο Πέραμα όσο και στον Μάτσικα, όπου θα αναπτυχθεί το έργο σε βάθος χρόνου.


Η μελέτη για την ανάπλαση παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο και ως βασικούς στόχους θέτει:
  • την επίτευξη ελεύθερης πρόσβασης και δυνατότητας προσέγγισης του υδάτινου στοιχείου της λίμνης,
  • την δημιουργία μιας διαδρομής, παράλληλης με το όριο της λίμνης, περιπατητικής αλλά και ποδηλατικής, αναπλάθοντας και αποκαθιστώντας παράλληλα ένα υγιές, καθαρό, φιλικό και κυρίως προσβάσιμο τοπίο εκατέρωθεν αυτής,
  • η επαναφορά της φυσικής όχθης, όπου αυτό ήταν εφικτό,
  • Την άμεση διασύνδεση του ιστορικού κέντρου της πόλης των Ιωαννίνων (θέση μώλος) με την ευρύτερη περιοχή του σπηλαίου περάματος, με την δημιουργία διαδρομής για εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης (ποδήλατο – περίπατος), ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον. Η δημιουργία της εν λόγω διαδρομής αναμένεται να ωφελήσει τόσο την τουριστική δραστηριότητα της περιοχής αλλά και την καθημερινή μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής.
Όπως σημείωσε στην εισήγησή του ο αντιδήμαρχος, Θανάσης Μανταλόβας, η επέμβαση που προτείνεται έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας διαδρομής περιπάτου, πεζών και ποδηλάτων, με κύριο σκοπό την αναψυχή και την άθληση. Η μισή περίπου διαδρομή κινείται μέσα στο φυσικό τοπίο της λίμνης (από το Πέραμα έως τον Αγ. Νικόλαο Κοπάνων) και ακολουθεί την μορφολογία του εδάφους χωρίς κάποιες ιδιαίτερες επεμβάσεις σε αυτό. Η υπόλοιπη διαδρομή κινείται σε πιο «αστικό» περιβάλλον πλησίον πάλι του διαμορφωμένου ανάγλυφου του εδάφους. Έτσι, η διαδρομή ανήκει στην κατηγορία ποδηλατοδρόμων μικτής χρήσης με δευτερεύουσα χρήση το ποδήλατο (συνύπαρξη με πεζούς) με απαγόρευση κίνησης οχημάτων στο σύνολο του.
Η προσέγγιση της ανάπλασης της περιοχής υπέδειξε τον διαχωρισμό της περιοχής, κατά τον σχεδιασμό, σε τρία κυρίως τμήματα, διακρίνοντας τον χαρακτήρα κάθε τμήματος και προσδίδοντας επί μέρους χαρακτηριστικά σε κάθε ένα από αυτά. Έτσι συναντάμε με την παρακάτω ακολουθία ξεκινώντας από την πόλη:
  1. το τμήμα: «Αστικό Τοπίο» από την θέση « Κύκνος» έως το Camping,
  2. το τμήμα «Περιοχή Αθλητικών Δραστηριοτήτων» από το Camping έως το ΚΕ.ΚΩΠ και τέλος,
  3. το τμήμα: «Φυσικό Τοπίο» από το ΚΕ.ΚΩΠ έως το παραλίμνιο πάρκο περάματος.
«Αφήσαμε το σημαντικότερο τοπόσημο της πόλης μας, την παραλίμνια περιοχή, στην τύχη της, αναξιοποίητη, παραμελημένη με άστοχες παρεμβάσεις  και επενδύσεις που δεν εντάσσονταν σε κάποιο στρατηγικό σχεδιασμό. Αποτέλεσμα ήταν η κατασπατάληση δημόσιων πόρων και η παραγωγή ενός αποτελέσματος ανάξιου για την ιστορία και την ταυτότητα της πόλης. Η δημοτική αρχή με στρατηγικό σχεδιασμό, προγραμματισμό και  ρεαλιστικότητα αντιμετωπίζει την παραλίμνια περιοχή ως ύψιστης σημασίας ζήτημα για το μέλλον της πόλης μας. Στην κατεύθυνση αυτή  υλοποίει ένα έργο που θα φέρει, τους κατοίκους, τους επισκέπτες κοντά, δίπλα στην λίμνη. Θα εμπλουτίσει την καθημερινότητα των ανθρώπων με μια δραστηριότητα αυτή της αναψυχής δίπλα από ένα τόσο όμορφο και μοναδικό ταυτόχρονα φυσικό τοπόσημο.  Θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αυξηθεί η τουριστική κίνηση και να αυξηθούν τα εισοδήματα των κατοίκων της πόλης. Αυτά δεν θα γίνουν με  τις πολιτικές του παρελθόντος , τις πολιτικές του εφήμερου εντυπωσιασμού της «κορδέλας» αλλά μόνο με στρατηγικό σχέδιο και γνώμονα ότι η λίμνη και η παραλίμνια περιοχή της αποτελούν  συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο ανήκει και στις επόμενες γενιές», τόνισε στην εισήγησή του ο κ. Μανταλόβας.
Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου θα συμβάλει στην διασύνδεσή της λίμνης με τους αστικούς πράσινους πυρήνες και τους ελεύθερους χώρους της πόλης για εξασφάλιση οικολογικών διαδρόμων, μέσω διαδρομών συνέχειας πρασίνου εντός της πόλης και προς την περιβάλλουσα φύση, η ανάδειξη των περιοχών εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς και πολιτιστικής και ψυχαγωγικής αξίας, αποτελεί στρατηγική επιλογή για την οικολογική ανασυγκρότηση του αστικού χώρου της πόλης των Ιωαννίνων.
Επίσης δημιουργείται ένας πεζοπορικός άξονας κυκλοφορίας για να χρησιμοποιηθεί από τους πολίτες ως μια εναλλακτική λύση πρόσβασης και διακίνησης τους, προς και από το κέντρο της πόλης.
Οι πολίτες θα έχουν την ευκαιρία να κινηθούν με ασφάλεια με ποδήλατο ή και πεζοί, μακριά από τα αυτοκίνητα και μέσα σε φυσικό περιβάλλον.
Παράλληλα συνδέονται τα τμήματα των ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων που κατά καιρούς έχουν υλοποιηθεί κυρίως κατά μήκος του αστικού συγκροτήματος της πόλης σε διάφορες εποχές.
«Η προώθηση εναλλακτικών, φιλικών προς το περιβάλλον, μορφών μετακίνησης είναι όπως γίνεται αντιληπτό πολύ σημαντικός περιβαλλοντικός στόχος και η μη υλοποίηση του από μόνη της έχει σημαντικές αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Επίσης με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου προωθείται και άλλος ένας σημαντικός περιβαλλοντικός στόχος που είναι η ενίσχυση της περιβαλλοντικής ενημέρωσης και η αφύπνιση της περιβαλλοντικής προστασίας των κατοίκων του λεκανοπεδίου για την λίμνη Παμβώτιδα αλλά και για την προστατευόμενη χλωρίδα και πανίδα», δήλωσε, κλείνοντας τη συζήτηση ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας.
Share on Google Plus

About Epirus World

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου