Πέντε μαθητές… αστέρια στα Μαθηματικά! | Epirus World

Πέντε μαθητές… αστέρια στα Μαθηματικά!

Τι είναι τα μαθηματικά; Αν ανατρέξουμε στα μαθητικά μας χρόνια ξέρουμε πως για κάποιους είναι λατρεία και για άλλους εφιάλτης. Κάνοντας την ίδια ερώτηση στους πέντε μαθητές των Ιωαννίνων που πρόσφατα διακρίθηκαν στην Μαθηματική Ολυμπιάδα και απέσπασαν βραβεία, η απάντηση είναι πως τα μαθηματικά αποτελούν τρόπο ζωής. Είναι ο κόσμος τους, η επιστήμη της λογικής… Γιατί εκεί, κάθε πρόβλημα δεν υπακούει απαραίτητα σε κανόνες για να λυθεί. Υπακούει στην λογική και έχει μία λογική λύση! Για πολλούς τα μαθηματικά είναι η επιστήμη του μέλλοντος. Ήταν πάντα τέτοια. Άνοιγε νέους δρόμους, ακόμη κι αν αυτοί οδηγούν μακριά από την Ελλάδα!

Στην 36η Μαθηματική Ολυμπιάδα στην οποία έλαβαν μέρος 540 μαθητές από όλη την χώρα, πέντε μαθητές από την Ήπειρο –και οι πέντε από σχολεία των Ιωαννίνων- ξεχώρισαν, βραβεύτηκαν και απέδειξαν όχι μόνο τις γνώσεις τους αλλά και το ταλέντο τους.
Οι ίδιοι μαθητές βραβεύτηκαν την Κυριακή σε εκδήλωση που οργάνωσε ο Σύλλογος Φροντιστών Ιωαννίνων αποσπώντας τα συγχαρητήρια αλλά και τις ευχές όλων για τα επόμενα βήματά τους στην σφαίρα των επιστημών.
Μικρότερος όλων ο Γιώργος Τζαχρήστας. Μαθητής στη Β’ Τάξη, στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ιωαννίνων. Ίνδαλμά του ο μεγαλύτερος αδελφός του, μαθητής της τρίτης λυκείου, ο οποίος επίσης απέσπασε βραβείο στον διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας. Οικογενειακής τους υπόθεση λοιπόν τα μαθηματικά. Ο Γιώργος ευχαριστεί τον αδελφό του που είναι πάντα εκεί για να τον βοηθά και συμπληρώνει πως τα μαθηματικά τον βοηθούν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. «Τον ελεύθερο χρόνο μου τον αφιερώνω στη λύση ασκήσεων και σε γρίφους» τονίζει. Κάπως έτσι ξεκίνησε την ενασχόληση… Σαν παιχνίδι.
Ο Γιάννης Τζαχρήστας, μαθητής της Ζωσιμαίας Σχολής ετοιμάζεται για πανελλήνιες. Ακολουθεί την θετική κατεύθυνση και τα Μαθηματικά είναι ένα από τα μαθήματα που θα διαγωνιστεί για την εισαγωγή του στο Πανεπιστήμιο. Στο παρελθόν είχε συμμετάσχει και σε άλλους διαγωνισμούς. Για τον ίδιο τα μαθηματικά είναι πρόκληση, όπως λέει κι αυτό γιατί αποτελούν την έκφραση λογικών ιδεών. «Δεν υπάρχουν κανόνες, υπάρχουν λογικές λύσεις». Η επιστήμη έχει τεράστιο μέλλον και ο ίδιος θέλει να ονειρεύεται το δικό του μέλλον στην Ελλάδα.
Ένα ακόμη ταλέντο των μαθηματικών είναι ο Λάμπρος Βλάχας. Μαθητής της Τρίτης, στα Δωδωναία. Τα μαθηματικά για τον Λάμπρο, είναι μία γλώσσα που αναλύει τα πάντα, «μία προσπάθεια των ανθρώπων να εξηγήσουν όσα συμβαίνουν γύρω μας». Από πολύ μικρός έκανε χόμπι τα μαθηματικά και τώρα που ετοιμάζεται να δώσει πανελλήνιες διαπιστώνει ότι στις εξετάσεις αυτές δεν έχει θέση η κριτική σκέψη. «Τα θέματα απαιτούν μία συγκεκριμένη μεθοδολογία και όχι κριτική σκέψη». Ανήκει στην κατηγορία των παιδιών που δεν αποκλείουν μετά την ολοκλήρωση των σπουδών να συνεχίζουν την καριέρα τους στο εξωτερικό.
Πόσα ταλέντα άλλωστε κοσμούν τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα του κόσμου…
 Μαθητής της Β’ τάξης, στο Λύκειο της Ζωσιμαίας και ο Βασίλης Κρανιώτης. Τα μαθηματικά αποτελούν την μεγάλη του αγάπη. «Ακόμη και στον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με τα μαθηματικά. Μου αρέσει να λύνω ασκήσεις. Είναι πρόκληση.. Και κυρίως τα μαθηματικά αναπτύσσουν τον τρόπο σκέψης», σημειώνει.
Ο πέμπτος των διακριθέντων είναι ο Μιλτιάδης Κολοβός, μαθητής στην Β’ Τάξη , στο 4ο Λύκειο Ιωαννίνων. Τα μαθηματικά γι’ αυτόν μπορούν να αναπτύξουν έναν άλλο τρόπο σκέψης. «Δεν με κουράζει να ασχολούμαι. Ανοίγουν άλλους δρόμους» και βέβαια δεν φαντάζεται το μέλλον του χωρίς τα μαθηματικά.
Πέντε μαθηματικά αστέρια… Ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλα παιδιά που έχουν άλλα ταλέντα… Κι αν τους οφείλει κάτι η πολιτεία είναι να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε να μείνουν στον τόπο τους.
Είναι τα παιδιά που μεγάλωσαν στα χρόνια της κρίσης. Και μπορούν να αποτελέσουν την γενιά της δημιουργίας.
Share on Google Plus

About Epirus World

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου