Από την ΕΤΕΠ το βόρειο τμήμα του Ε65

Με ταχύτατους ρυθμούς δρομολογείται η ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και η υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας.

Ήδη υπερψηφίστηκε από το ελληνικό Κοινοβούλιο, με ευρύτατη πλειοψηφία, η κύρωση της σύμβασης για το Νότιο Τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος  Ε65 και άμεσα ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.
Εντός του Ιανουαρίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εισάγει προς κύρωση στη Βουλή τη σύμβαση για την κατασκευή του Αεροδρομίου Καστελίου Ηρακλείου Κρήτης και την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής του Κοινοβουλίου για τις συμβάσεις κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ενώ στη Β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας προχώρησε ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διοδίων.
Πιο αναλυτικά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή  για το Νότιο Τμήμα του Ε65,τόνισε τα ακόλουθα σημεία:
  • Με την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης επετεύχθη να μειωθεί η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000 συν περίπου 5.500.000 ευρώ  που ήταν τα έργα, που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση. 
  • Εξασφαλίστηκε ότι ο παραχωρησιούχος παραιτείται πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας, σε αντίθεση με τα πολλά δισεκατομμύρια (υπολογίζονται σε 1.7 δις για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου) που προβλέπονταν τόσο στην αρχική σύμβαση του 2007, όσο και στην αναθεώρηση του 2013.
  • Συμφωνήθηκε πως ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί, πρόσθετα 4.000.000 ευρώ.
  • Προβλέφθηκε πως τα έσοδα του Νότιου Τμήματος του αυτοκινητόδρομου, μπαίνουν σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και τη λειτουργία του. Αν το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό δημόσιο. Σε περίπτωση που υπάρχουν πλεονάζοντα έσοδα αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο.
Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα  Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την χρηματοδότηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.Τα δύο τμήματα θα ενωθούνμε τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.
Όπως γνωστοποίησε στην Βουλή ο κ.  Σπίρτζης, για το κατασκευασθέν κεντρικό τμήμα του έργου επετεύχθη, σε σχέση με τη σύμβαση του 2013:
  • μείωση των απαιτήσεων αποζημίωσης του κατασκευαστή από 115.000.000 ευρώ σε 50.000.000 (εξοικονόμηση 65.000.000 ευρώ).
  • περιορίστηκε η δαπάνη αποκατάστασης καθυστέρησης από 67.000.000 σε 10.000.000 ευρώ (μείωση 57.000.000 ευρώ)
  • μειώθηκαν οι απαιτήσεις αποζημίωσης του παραχωρησιούχου από 27.000.000 σε 7.500.000 ευρώ.
«Συνολικά δηλαδή εξοικονομήθηκαν 144.000.000 ευρώ, ενώ δεν είχαν ολοκληρωθεί στοιχειωδώς ούτε οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και επομένως και οι απαλλοτριώσεις», συμπλήρωσε ο Υπουργός.
Τέλος, στην Β΄ φάση εισήλθε ο διαγωνισμός για το Σύστημα Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων. Ουσιαστικά ξεκίνησε το δεύτερο και τελικό στάδιο για την εγκατάσταση ενός πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικήςχρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση,  σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.  Σε αυτόν, μετά την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης, έχουν προεπιλεγεί πέντε κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων καθώς επίσης και ισχυροί ελληνικοί όμιλοι. Εκτιμάται πως η σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.
epiruspost
Share on Google Plus

About Epirus World

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου