Τι απέγινε ο Ε65; Του Σταύρου Ελ. Καλογιάννη | Epirus World

Τι απέγινε ο Ε65; Του Σταύρου Ελ. Καλογιάννη

Τον περασμένο Μάρτιο έληξε η τελευταία προθεσμία που είχε δώσει η Ε.Ε για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Υπενθυμίζω ότι πρόκειται για τους άξονες:
Ολυμπία οδός: Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα
Ιόνια οδός: Αντίρριο – Ιωάννινα και Αθήνα (Μεταμόρφωση) – Μαλιακός κόλπος (Σκάρφεια Φθιώτιδος)
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Μαλιακός κόλπος  – Κλειδί Ημαθίας
Μορέας: Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη
Κεντρικής Ελλάδος ή Ε 65: Παναγιά Τρικάλων (Εγνατία οδός) – Μαλιακός κόλπος
Η συγκυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ έστησε, πριν το Πάσχα, λαμπρές γιορτές για να «εγκαινιάσει» τα υπό ολοκλήρωση έργα. Ονοματοδότησε μάλιστα ορισμένες σήραγγες των αυτοκινητοδρόμων και οι επιλογές της θα αποτελέσουν μνημείο προχειρότητας και επιπολαιότητας στο διηνεκές!
Ένα βασικό ερώτημα είναι τι θετικό, αλήθεια, έκανε η σημερινή Κυβέρνηση για τους αυτοκινητόδρομους και πανηγυρίζει με αμετροέπεια και αλαζονεία, απαξιώνοντας μάλιστα να προσκαλέσει στα εγκαίνια τους βασικούς συντελεστές τους, δηλαδή τους πολιτικούς που σχεδίασαν, μελέτησαν, μόχθησαν και ολοκλήρωσαν, σχεδόν, αυτά τα έργα. Η απάντηση είναι: ελάχιστα. Καταψήφισε τις συμβάσεις παραχώρησης (αρχικές και τροποποιημένες), πολέμησε λυσσαλέα τα έργα σε κάθε φάση τους, υποκίνησε και ενίσχυσε το κίνημα «δεν πληρώνω». Τονίζω ότι οι αυτοκινητόδρομοι δύο φορές κινδύνευσαν να «τιναχθούν» στον αέρα:
Την περίοδο 2010 – 2012 (Κυβερνήσεις Γ. Παπανδρέου και μεταβατική Λ. Παπαδήμου), και
Το 2015 (Κυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ). Γι’ αυτό άλλωστε, το 2016, αναγκάστηκε η Κυβέρνηση να δώσει στους αναδόχους των αυτοκινητοδρόμων υψηλό bonus επιτάχυνσης των εργασιών. Παρ’ όλα αυτά όμως, κι ενώ διανύουμε τον Μάιο του 2017, τα έργα δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί.
Ένα δεύτερο ερώτημα είναι: Τι απέγινε άραγε ο Ε65;
Ούτε εγκαίνια είχαμε σε αυτό τον αυτοκινητόδρομο, ούτε κυβερνητικές φιέστες, ούτε ακούσαμε να δίνεται σε κάποια γέφυρά του το όνομα καπετάνιου του ΕΑΜ, ούτε εκδόθηκε έστω μία ανακοίνωση για το βόρειο τμήμα του και τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό, τμήμα που βρίσκεται εκτός σύμβασης παραχώρησης. Υπενθυμίζω την πρόταση που έχω καταθέσει από πέρυσι, για μια συντομότερη κατά 30 χιλιόμετρα και πολύ πιο φιλική προς το περιβάλλον σύνδεση της Ηπείρου με τη Θεσσαλία, επί της οποίας πρότασης δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί το Υπουργείο.
Ανησυχητικό όμως είναι επίσης και το γεγονός ότι ουδείς, σχεδόν, Ηπειρωτικός Φορέας ασχολείται με τον Ε65! Ούτε βουλευτής, ούτε τοπική αυτοδιοίκηση, ούτε Επιμελητήρια, ούτε επιχειρήσεις που θα έπρεπε να φλέγονται για το θέμα, όπως τα ΚΤΕΛ, οι τουριστικές επιχειρήσεις, οι μεταφορικές εταιρείες.
Οι Ηπειρώτες, και γενικότερα οι κάτοικοι της Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων νήσων, δεν πρέπει να αρκεστούμε στην ολοκλήρωση της πολύ σημαντικής Ιόνιας οδού, η οποία πρέπει να φτάσει, το συντομότερο, μέχρι τα Ελληνο-αλβανικά σύνορα, έργο το οποίο είχα θέσει σε προτεραιότητα ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών. Οι σχετικές μελέτες που ολοκληρώθηκαν το 2013 παραμένουν έκτοτε κλειδωμένες στα συρτάρια του Υπουργείου, χωρίς να έχει δρομολογηθεί μέχρι σήμερα κάποια ενέργεια για την υλοποίηση αυτού του τμήματος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών στη χώρα μας.
Επείγει και η ολοκλήρωση του άξονα Ε65, ο οποίος θα δώσει τεράστια ώθηση στη Δυτική Ελλάδα, θα φέρει πιο κοντά μας τα δυτικά Βαλκάνια, θα συνδέσει την Ήπειρο με τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, θα συντομεύσει την απόσταση μεταξύ των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ θα είναι ανταγωνιστικός και φθηνότερος του άξονα Ιωάννινα – Αντίρριο – Ρίο – Αθήνα.
Share on Google Plus

About konmpel

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου