Νέοι δρόμοι, νέος χάρτης, νέες προοπτικές… Η Ήπειρος στο προσκήνιο!! | Epirus World

Νέοι δρόμοι, νέος χάρτης, νέες προοπτικές… Η Ήπειρος στο προσκήνιο!!

Το 2008 ήταν μία καθοριστική χρονιά για την Ήπειρο.. Το καθολικό αίτημα για άρση της απομόνωσης της περιοχής γινόταν πραγματικότητα, καθώς η Εγνατία Οδός έμπαινε στην καθημερινότητα των πολιτών. Η Κατάρα περνούσε οριστικά στην ιστορία...

Η Βόρεια Ελλάδα ήταν πλέον μια... γειτονιά! Τις μεγάλες αλλαγές που έφερε ο πλέον σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της χώρας τις έζησε η Ήπειρος και εξακολουθεί να τις απολαμβάνει..

Την ίδια χρονιά, γινόταν όμως ένα ακόμη βήμα.

Οι Δρόμοι της Ανάπτυξης, όπως είχαν χαρακτηριστεί από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά, έμπαιναν σε τροχιά κατασκευής μέσω των συμβάσεων παραχώρησης.

Οι δρόμοι της ανάπτυξης, ανάμεσά τους η Ιόνια Οδός, βούλιαξαν στα θολά νερά της κρίσης, μαζί με ολόκληρη τη χώρα. Εξελίχθηκαν σε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά με καθυστέρηση αρκετών ετών, μπαίνουν στην ελληνική πραγματικότητα και την αλλάζουν.

Μαζί και την πραγματικότητα της Ηπείρου, η οποία πλέον μετατρέπεται σε μια γειτονιά με την Αιτωλοακαρνανία και τη Δυτική Ελλάδα.

Το ταξίδι από τα Γιάννινα στην Αθήνα μειώνεται στις τρεις ώρες και τριάντα λεπτά και ήδη τις μέρες αυτές οι εκδρομείς απολαμβάνουν τις μεγάλες αλλαγές που έφεραν οι οδικοί άξονες.

Η λειτουργική ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού βρίσκεται στην τελική ευθεία. Ήδη δύο νέα μεγάλα αυτοτελή τμήματα, η παράκαμψη Αμφιλοχίας και το τμήμα Καμπή - Πέρδικα, έχουν δοθεί σε κυκλοφορία μαζί με τα ήδη σε λειτουργία τμήματα της Παράκαμψης Αγρινίου και Άρτας - Φιλιππιάδας.

Πρόκειται για τμήματα που καλύπτουν το 57% του συνολικού μήκους του άξονα της Ιόνιας Οδού που είναι περίπου 196 χιλιόμετρα. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, κατασκευάζονται ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.

Το δυσκολότερο τμήμα για την ολοκλήρωση του δρόμου, αναδεικνύεται το Αμφιλοχία - Άγιος Δημήτριος μήκους 27χλμ. που θα αποτελέσει την μεγαλύτερη πρόκληση στην προσπάθεια για την λειτουργική Ιόνια.

Τα δύο άκρα του αυτοκινητόδρομου Αντίρριο - Γαβρολίμνη και Πέρδικα-Κοσμηρά (Εγνατία) είναι επίσης τμήματα που θα γίνει αγώνας για να δοθούν στην κυκλοφορία.

Με την ολοκλήρωση του έργου το ταξίδι από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου ως τα Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά, την ώρα που σήμερα απαιτούνται 3 ώρες! [epiruspost]
Share on Google Plus

About konmpel

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου