Άρτα: Κέντρο Πρόληψης Ν. Άρτας - «Γυμνάσιο Ερχόμαστε!» | Epirus World

Άρτα: Κέντρο Πρόληψης Ν. Άρτας - «Γυμνάσιο Ερχόμαστε!»

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας μετά από αίτημα των εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν πρόγραμμα στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης για τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο -Μεγαλώνω & αλλάζω-, υλοποιεί εκπαιδευτικό εργαστήρι & εποπτικές συναντήσεις στην εφαρμογή του υλικού «Γυμνάσιο ερχόμαστε!!» έως τον Ιούνιο του 2017 και σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

«Το εκπαιδευτικό υλικό «Γυμνάσιο Ερχόμαστε!» είναι προϊόν συνεργασίας Κέντρων Πρόληψης των Δήμων Ζωγράφου και Καλλιθέας, Μοσχάτου-Ταύρου.

Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές:
-να εκφράσουν σκέψεις, ανησυχίες και συναισθήματα σχετικά με το μεγάλωμά τους και το πέρασμα στο γυμνάσιο
-να ευαισθητοποιηθούν σε δεξιότητες που μπορούν να δράσουν προστατευτικά στο μεγάλωμά τους
-να μάθουν χρήσιμες πληροφορίες για το νέο τους σχολείο
-να τους δοθεί η δυνατότητα να αποχαιρετήσουν το δημοτικό

Θεωρητική προσέγγιση
Η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο αποτελεί μια διεργασία χωρίς σταθερά όρια αρχής και τέλους ή με προκαθορισμένες παραμέτρους παρέμβασης. 

Η εφηβεία αποτελεί ένα φυσιολογικό εξελικτικό στάδιο, ενέχει την έννοια της αλλαγής και ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται ως περίοδος κρίσης με μια μεγάλη ποικιλία στη συμπεριφορά. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι το στρες, που επιδρά έτσι ώστε πολλές φορές να καθίσταται δύσκολη η διάκριση μεταξύ φυσιολογικής και παθολογικής συμπεριφοράς.

Η έρευνα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καταδεικνύει αφενός ότι το πέρασμα από τη μία βαθμίδα στην άλλη γι’ αυτήν την ηλικιακή περίοδο αποτελεί τραυματική εμπειρία, και αφετέρου ότι υπάρχει ελλιπής πληροφόρηση και ασυνέχεια στο πρόγραμμα σπουδών. Οι μαθητές εκφράζουν μοναξιά και ότι δυσκολεύονται στην προσαρμογή τους. 

Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα που τους απασχολούν είναι:
-οι καινούριοι κτιριακοί χώροι, στους οποίους μπορεί να φοβούνται μήπως χαθούν
-η επαφή με τα μεγαλύτερα παιδιά του γυμνασίου
-ο φόβος για πειράγματα, επιθέσεις και κακομεταχειρίσεις
-τα καινούρια και δυσκολότερα μαθήματα
-ο τρόπος διδασκαλίας των καθηγητών
-η νέα κλίμακα αξιολόγησης (0-20)
-οι ωριαίες απουσίες και μια σειρά από άλλα πρακτικά αλλά όχι λιγότερο ουσιαστικά ζητήματα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο πειραματισμός με εξαρτησιογόνες ουσίες (καπνός, αλκοόλ κ.ά.), που αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο στην εφηβεία, μπορεί να ενισχυθεί από παράγοντες που συνδέονται με αυτή την ασταθή, μεταβατική περίοδο (χαμηλή σύνδεση με το σχολικό περιβάλλον, πρόωρη διακοπή σχολείου, ανασφαλές και αρνητικό κλίμα, ασαφείς πολιτικές του σχολείου, αρνητικές προσδοκίες από τους δασκάλους κτλ.

Υπεύθυνες για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών & την στήριξή τους στην εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού «Γυμνάσιο Ερχόμαστε!» είναι οι Κοινωνικοί Λειτουργοί κ. Μπακέλα Μαρία & κ. Φλώρου Σπυριδούλα.
ixotisartas.gr
Share on Google Plus

About konmpel

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου