Άρτα: Έρχεται ο Τσίπρας; | Epirus World

Άρτα: Έρχεται ο Τσίπρας;

Πυρετός εργασιών στην Ιόνια της Άρτας - Στις 20 Φεβρουαρίου η παράδοση ίσως από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό - Έτοιμο το τμήμα από Κομπότι μέχρι Πέντε Πηγάδια.
«Ό,τι ολοκληρώνεται θα δίνεται σε κυκλοφορία και μέχρι 31 Μαρτίου θα δοθεί όλος ο άξονας σε λειτουργία», είχε τονίσει σε συνέντευξή του για την εφημερίδα «ΗΧΩ» ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, όταν αρχές Δεκεμβρίου επισκέφθηκε τον Αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας οδού, ελέγχοντας την πρόοδο εργασιών.
Λίγο αργότερα και μέσα στις γιορτές παραδόθηκε στην κυκλοφορία ένα ακόμη μεγάλο τμήμα, δηλαδή η παράκαμψη Αμφιλοχίας και μαζί με εκείνη του Αγρινίου έχει ήδη δώσει μεγάλη ανάσα στις μετακινήσεις.

Ωστόσο για την περιοχή μας τα βλέμματα στρέφονται στο άλλο μεγάλο τμήμα που αποτελεί και σημαντική παρέμβαση στην ενδοπεριφερειακή σύνδεση. Δηλαδή το τμήμα του δρόμου που θα συνδέσει με ασφαλείς όρους τις μετακινήσεις μεταξύ Άρτας και Ιωαννίνων, που αποτελεί και έδρα της Περιφέρειας Ηπείρου.

Κάθε μέρα που περνάει πότε από πολίτες και πότε από επαγγελματίες τα ερωτήματα αυξάνονται για το αν και πότε το τμήμα αυτό του άξονα θα παραδοθεί προς χρήση.
Οπότε η είδηση ότι αναμένεται πολύ σύντομα και με πιθανότερη ημερομηνία αυτό να συμβεί στις 20 Φεβρουαρίου, ακόμη κι αν δεν τυγχάνει της απολύτου επιβεβαίωσης, δεν μπορεί να μην καταγραφεί, πόσο δε μάλλον όταν οι πληροφορίες θέλουν την παράδοση αυτή τη φορά να κάνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.
Στην εν λόγω πληροφόρηση έρχονται να ακουμπήσουν και οι τελευταίες εντατικές παρεμβάσεις που γίνονται στα σημεία όπου ο άξονας σχεδόν έχει ολοκληρωθεί και πλέον τελειοποιείται.

Όχι ότι οι ρυθμοί της κατασκευάστριας εταιρείας στην περιοχή της Ηπείρου ήταν ποτέ χαμηλοί. Κάθε άλλο μάλιστα. Εντατικά στην Ήπειρο το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του ’13 καθότι νωρίτερα, σταμάτησε ότι είχαν αρχίσει να εγκαθίσταται τα εργοτάξια με λίγες μόνο χωματουργικές εργασίες να έχουν ξεκινήσει και ακολούθησε τότε η διετή διακοπή του. 

Όσοι γνωρίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις που υπήρξαν, όπως γεφυρώσεις, αντιστηρίξεις πρανών κλπ, και με δεδομένο ότι η εκκίνηση εργασιών έγινε στην Ήπειρο αργότερα από άλλα σημεία, κάνουν λόγο για τεχνικό «πρωταθλητισμό». Κι όχι άδικα.

Ωστόσο τις τελευταίες ημέρες η κινητικότητα έχει ...σπάσει το φράγμα του ήχου. Η εντατικοποίηση υποβοηθούμενη και από την καλυτέρευση των καιρικών συνθηκών, είναι εμφανής όπως και η πρόοδος, κυρίως στα μέτωπα που είχαν μείνει πίσω λόγω των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις.
Την ίδια ώρα παρεμβάσεις για την εξασφάλιση ασφαλούς διέλευσης γίνονται στα σημεία εισόδου και εξόδου, ώστε το μεγαλύτερο κομμάτι από Κομπότι μέχρι Αυγό να ...πατηθεί άμεσα.

Και λέμε ότι πρόκειται να πατηθεί άμεσα διότι ταχύτατα έκλεισε το μέτωπο των περίπου 50 μέτρων που από ιδιώτη δεν είχε παραδοθεί με σχετικές δικαστικές διεκδικήσεις μέχρι και τις αρχές του Δεκεμβρίου ενώ παράλληλα μεγάλη πρόοδο παρουσιάζουν και οι εργασίες στο τέλος του άξονα έξω από τα Γιάννενα. 

Τα φορτηγά ακόμη και το Σαββατοκύριακο πάνε κι έρχονται, κάτι που αποδεικνύει εκτυλίσσεται πολύ εντατικά το κομμάτι περίπου 100 μέτρων που εκεί για λόγους καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις είχε μείνει πίσω.

Έτσι μέχρι 20 Φεβρουαρίου το τμήμα που αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία αφορά από το 146 χιλιόμετρο έως και το 182 με πρόσβαση εισόδου εξόδου που θα διαμορφωθεί εκεί μέχρι να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο τμήμα και ο άξονας να ...κουμπώσει κανονικά και πάνω στην Εγνατία. 

Συνολικά πάντως σε συνεχή κυκλοφορία εντός των ορίων της Ηπείρου θα βρίσκονται πλέον 37 χιλιόμετρα, από το ύψος του Κομποτίου έως και το ύψος του Αυγού.

Όχι να το δει, να το δώσει
Αναφορές που θέλουν η επίσκεψη του πρωθυπουργού να αφορά σε μια επιτόπια επίβλεψη της πορείας και μόνο, μάλλον δεν επιβεβαιώνονται, καθότι από πολύ νωρίς υπήρξαν αναφορές για παράδοση του τμήματος Καμπής –Ιωάννινα αμέσως μετά εκείνη του τμήματος της Αμφιλοχίας. Τότε οι δηλώσεις έκαναν λόγο για μέσα ή τέλος του Φλεβάρη, οπότε ο Αλ. Τσίπρας αν έρθει θα το κάνει για να το δώσει κι όχι για να το δει.

Εξάλλου θυμίζουμε ότι την παράδοση του τμήματος παράκαμψης της Αμφιλοχίας (περίπου 35 χιλιομέτρων) είχαν κάνει τρεις κορυφαίοι υπουργοί της κυβέρνησης, ήτοι ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, ο υπουργός Επικρατείας, Αλέκος Φλαμπουράρης και η Ηπειρωτικής (Αρτινής) καταγωγής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγα Γεροβασίλη. Οπότε γίνεται ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία και βαρύτητα στο εν λόγω έργο.
Κι αυτό όχι μόνο γιατί αποτελεί βασικό άξονα της χώρας κλπ, αλλά και διότι θεωρεί σημαντικότατη την νέα συμφωνία που επήλθε προ διετίας για την επανεκκίνηση των έργων και την ολοκλήρωσή τους, με νέους όρους.

Τρεις από τις πέντε γέφυρες εντός της Ηπείρου
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ιόνια Οδός σ’ όλο το μήκος των 196 χιλιομέτρων από Αντίρριο έως Ιωάννινα(Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό), έχει συνολικά πέντε μεγάλες γεφυρώσεις εκ των οποίων οι τρεις βρίσκονται εντός των ορίων της Ηπείρου και μάλιστα συγκαταλέγονται στις μεγαλύτερες εις ότι αφορά το ύψος βάθρων και θεμελίωσης, ένεκα του γεωγραφικού ανάγλυφου της Ηπείρου.

Συνολικά εντός των ορίων της περιφέρειας, από Καμπή μέχρι και Ιωάννινα ο οδηγός διατρέχει το δρόμο πάνω σε γέφυρες για συνολικά 979 μέτρα, ήτοι: Την γέφυρα Γυμνοτόπου 252 μέτρων, την γέφυρα Τσαγκαρόπουλου 447 μέτρων και τη γέφυρα Κρυφοβού μήκους 280 μέτρων.
Εξ αυτών η μεγαλύτερη σε μήκος άλλα και η μεγαλύτερη σε ύψος όλων των γεφυρών της Ιόνιας είναι η γέφυρα Τσαγκαρόπουλου που έχει κατασκευαστεί σε βάθρα 57 μέτρων.

Όλος ο υπόλοιπος άξονας έχει άλλες δυο μόνο μεγάλες γεφυρώσεις ήτοι εκείνη του Ευήνου 260 μέτρων μήκους σε βάθρα 35 μέτρων και τη μεγαλύτερη σε μήκος 532 μέτρων γέφυρα Μενιδίου Αιτωλοακαρνανίας, σε βάθρα μεγίστου ύψους 33 μέτρων.

Παράλληλα έχουν κατασκευαστεί και πέντε μικρότερες γέφυρες καθώς και πολύ μεγαλύτερος αριθμός άνω και κάτω διαβάσεων, τεχνικών διευθέτησης και οριοθέτησης χειμάρρων κλπ. [ixotisartas.gr]
Share on Google Plus

About konmpel

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου