Τραγωδία στην Κίναρο κυνηγώντας το «εχθρικό» πλοίο σε συνθήκες «πολέμου» στο Αιγαίο | Epirus World

Τραγωδία στην Κίναρο κυνηγώντας το «εχθρικό» πλοίο σε συνθήκες «πολέμου» στο Αιγαίο

Κυνηγώντας το «εχθρικό» πλοίο, σε πραγματικές συνθήκες «πολέμου» και έντασης όπως συχνά συμβαίνει στο Αιγαίο με τις διαρκείς τουρκικές παραβιάσεις των χωρικών υδάτων, αν και επρόκειτο για άσκηση, δύο μέλη του Πολεμικού Ναυτικού έχασαν τη ζωή τους και ένα αγνοείται ακόμη, βυθίζοντας στο πένθος όλη τη χώρα. Παρά ταύτα, ακόμα και στην περίπτωση αυτής της τραγωδίας, η Τουρκία χωρίς ίχνος καλής γειτονίας έσπευσε να αμφισβητήσει τη δικαιοδοσία της Ελλάδας να κάνει «έρευνα και διάσωση» στο σημείο πτώσης του ελικοπτέρου, στη νήσο Κίναρο.
Ο ακήρυχτος πόλεμος στο Αιγαίο είκοσι χρόνια μετά την κρίση των Ιμίων επαναλαμβάνεται η ίδια τραγωδία στο Πολεμικό Ναυτικό. Κατά τη διάρκεια άσκησης ανακατάληψης της νήσου Κινάρου που βρίσκεται ανάμεσα σε Νάξο και Αμοργό τρεις Αξιωματικοί χάνουν τη ζωή τους.
Ηταν λίγο μετά τις 2:00 τα μεσάνυχτα όταν, στο πλαίσιο της άσκησης «Αστραπή», από τη φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς», που πλέει ανοιχτά της Αμοργού, απονηώνεται ένα ελικόπτερο ΑΒ-212 με τριμελές πλήρωμα και σε αποστολή «εντοπισμού στόχου» στη νήσο Κίναρο, καθώς, σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης, έχει καταληφθεί από εχθρικές δυνάμεις.
Στις 02:45 τα ξημερώματα, το στίγμα ενός ελικοπτέρου τύπου Agusta Bell 212 με τον διακριτικό αριθμό ΠΝ-28 χανόταν από τις οθόνες του ραντάρ της φρεγάτας «Νικηφόρος Φωκάς». Τότε ξύπνησαν για όλους μνήμες Ιμίων.
Υπάρχει, βεβαίως, μια  διαφορά σε σχέση με το 1996. Στην περιοχή δεν υπήρχαν τουρκικές δυνάμεις, διεξαγόταν μια προγραμματισμένη άσκηση, σε ακραίες συνθήκες όπως συμβαίνει συχνά - πυκνά στο Αιγαίο με τους Τούρκους.
Οι σοροί που ταυτοποιήθηκαν ανήκουν στον συγκυβερνήτη Κωνσταντίνο Πανανά και τον χειριστή ραντάρ Ελευθέριο Ευαγγέλου, ενώ οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του Agusta Bell Αναστασίου Τουλίτση συνεχίζονται.
Το ελικόπτερο, το οποίο συνετρίβη με σφοδρότητα σε βράχια του νησιού έπαιρνε μέρος στην άσκηση «Αστραπή». Στην περιοχή, εκείνη την ώρα βρίσκονταν αρκετά μέσα του Πολεμικού Ναυτικού. Το ελικόπτερο τύπου ΑΒ-212, γνωστό ως «Χιούι», μπορεί να είναι ένας βετεράνος του πολέμου του Βιετνάμ, πλην, όμως, αξιόπιστο.
Το ελικόπτερο πραγματοποιούσε χαμηλή πτήση, περίπου στα εκατό μέτρα ύψος. Εκείνη την ώρα, οι καιρικές συνθήκες (αέρας, θάλασσα) δεν ήταν κακές.
Η χθεσινή νυχτερινή άσκηση «Αστραπή» δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο πέρα από τα συνηθισμένα για το Πολεμικό Ναυτικό. Νυχτερινά γυμνάσια με τη συμμετοχή ελικοπτέρων γίνονται συχνά, όλο το χρόνο σε ολόκληρο το Αιγαίο και, κυρίως, με πολύ χειρότερες καιρικές συνθήκες. Οπως εξήγησε χθες ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ευ. Αποστολάκης, ο κυματισμός ύψους 1,5 μέτρου και άνεμοι έντασης 5-6 μποφόρ δεν αποτελούν  συνθήκες που ανησυχούν.
Η τελευταία φορά που οι ελληνικές Ε.Δ. έχασαν τέτοιο ελικόπτερο, ήταν στα Ίμια, τον Ιανουάριο του 1996. Το ΑΒ-212 που συνετρίβη παρελήφθη από τις ΗΠΑ, μεταχειρισμένο, το 1981 και ήταν ανθυποβρυχιακού πολέμου.
Στόχος του ήταν η ανακατάληψη της νήσου να αναζητήσει και να «κυνηγήσει» εχθρικό πλοίο.
Όλα δείχνουν ότι το ελικόπτερο προσέκρουσε με μεγάλη δύναμη στα βράχια και διαλύθηκε σε αρκετά κομμάτια, ενώ το τριμελές πλήρωμα δεν πρόλαβε καν να ενεργοποιήσει τα συστήματα εντοπισμού που υπάρχουν.
Ενδέχεται το ελικόπτερο να έπεσε στο ύψωμα, στην προσπάθεια του πληρώματός του να περάσει το λόφο, προκειμένου να βρεθεί πάνω από το «εχθρικό πλοίο», το οποίο βρισκόταν στην άλλη πλευρά του νησιού.
Αμέσως κινητοποιήθηκαν για έρευνα και διάσωση τα πλοία της άσκησης, τα ελικόπτερα αυτών των πλοίων, ένα αεροσκάφος C-130, δύο ελικόπτερα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και ελικόπτερο της Πυροσβεστικής. Κομμάτια του ελικοπτέρου βρίσκονταν στο ύψωμα και άλλα προφανώς είχαν πέσει στη χαράδρα.
Δύο πιλότοι και ένας μηχανικός του Πολεμικού Ναυτικού ήταν οι επιβαίνοντες του μοιραίου Agusta Bell. Ήταν και οι τρεις οικογενειάρχες, ενώ ο ένας περίμενε την άφιξη του δεύτερου παιδιού του.
Η μοίρα φαίνεται να έπαιξε το δικό της παιχνίδι με τον συγκυβερνήτη, υποπλοίαρχο Κωνσταντίνο Πανανά, ο οποίος επιβιβάστηκε την τελευταία στιγμή στο μοιραίο ελικόπτερο, καθώς το αεροσκάφος με το οποίο ήταν προγραμματισμένο να πετάξει ο ίδιος παρουσίασε βλάβη.
Ο υποπλοίαρχος Κωνσταντίνος Πανανάς ήταν 34 ετών άφησε πίσω του ένα παιδί, ενώ περίμενε την άφιξη του δεύτερου.
Ο γεννημένος το 1980, ναυτίλος ανθυπασπιστής Ελευθέριος Ευαγγέλου άφησε πίσω του πριν πετάξει με τη μοιραία πτήση τη σύζυγό του και την 8χρονη κόρη τους.
Ο κυβερνήτης, υποπλοίαρχος Αναστάσιος Τουλίτσης παραμένει αγνοούμενος. Ο γεννημένος το 1979 κυβερνήτης του Agusta Bell ήταν από τη Νέα Φιλαδέλφεια και θεωρούνταν ιδιαίτερα έμπειρος.
Share on Google Plus

About Epirus World

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου